PES, PES 2019

Primele informații oficiale despre PES 2019!

Vremea dinamică, noi ligi și un nou sistem de iluminare, sunt doar câteva din elementele care vor face din PES 2019 un joc mult așteptat.

Credeați că Pro Evolution Soccer va fi în picaj odată cu renunțarea la licențele Champions League? Vă înșelați!

Foartă multe lume credea că odată cu pierderea licențelor Champions League și Europa League, Konami o va lua în jos, însă iată că japonezii sunt de altă părere, ajutați și de cifre. Spun cifre pentru că japonezilor se pare că nu le merge chiar atât de rău precum credeau alții, ba chiar sunt în creștere de vreo 4 ani încoace. Mai exact, Konami a fost restructurată acum 4 ani, atunci când vă spuneam că PES este cam singurul joc care are un buget mai mare, restul jocurilor având parte de bugete reduse sau chiar desfințate, japonezii dorind să se concentreze mai mult pe piața telefoanelor mobile, mai exact, jocuri pentru mobile și divertisment. Sigur că ne dorim ca Konami să dezvolte în continuare jocuri precum Pro Evolution Soccer, Metal Gear sau Castlevania, însă se pare că decizile de atunci, au fost benefice pentru japonezi, iar cifrele o confirmă.
Dacă anul trecut, japonezii au avut venituri în valoare de aproximativ 230 de miliarde de yeni japonezi, adică aproxamitv 1 miliard și 764 de milioane de euro, cu un profit de 276 de milioane de euro, anul acesta Konami a înregistrat venituri de aproape 240 de miliarde de yeni japonezi, adică 1 miliard și vreo 836 de milioane de euro cu un profit de 346 de milioane de euro, deci o creștere pe profit de 24,3 % față de anul trecut.

Din aceste cifre totale de afaceri, seria PES a fost vândută într-un an, până la sfârșitul lunii Martie, anul curent, în 5,3 milioane de exemplare, fie că vorbim de PES 2017 sau PES 2018, ceea ce rezultă că PES 2018 nu a mai fost așa bine vândut de la PES 2014 încoace. Digital Entertainment, sectorul din care face parte și seria Pro Evolution Soccer, reprezintă ceva mai mult de jumate din toate veniturile Konami, iar japonezii vor încerca și în continuare să mizeze pe titluri ca și PES sau Metal Gear, titluri care i-au adus profit.
În tabelul de mai jos puteți vedea profitul companiei Konami din 2010 și până în prezent și puteți observa cum începând cu 2014, odată cu restructurarea companiei, veniturile tot urcă, pentru 2019, japonezii așteptând profituri de minim 50 de miliarde de yeni japonezi, adică peste 380 de milioane de euro.

Așadar, semnele sunt destul de bune pentru Konami, în ciuda tuturor criticilor aduse, mai ales a celor venite din sectorul fanilor FIFA. Se pare că seria PES va avea un viitor destul de bun, mai ales că japonezii l-au adus la Tokyo, pe nimeni altul decât pe Adam Bhatti, cel care făcea legătura între fani și japonezi. Deși mulți păreau sceptici la început, iată că acest lucru se vede după doar un an de zile, seria PES pregătindu-se de o transformare radicală în următorii ani, lucru care arată că cei care au restructurat compania Konami acum 4 ani, au un plan bine definit, iar lucrurile merg bine în direcția potrivită.

Revenind la Adam Bhatti, acesta și-a pus rapid amprenta pe seria PES, aducând chiar la urechile programatorilor, toate dorințele fanilor, iar acest lucru se vede deja, începând cu PES 2019. Și haideți să vedem despre ce este vorba și care vor fi noutățile în PES 2019!

Noi ligi complet licențiate

Cred că mulți dintre voi v-ați gândit că seria PES va muri odată cu pierderea licențelor Champions League și Europa League, însă și seria FIFA a dus-o foarte bine fără aceste licențe, iar japonezii au înțeles acest lucru, mai ales că întreaga comunitate strigau după licențe și licențe, iar Adam Bhatti e chiar acolo, în inima Konami, repetându-le mereu japonezilor doleanțele fanilor. Așadar, după o analiză a japonezilor, au căzut de acord să renunțe pentru moment la licențele Champions League și Europa League, fiind destul de scumpe, iar în locul lor să liciențeze complet alte campionate. Și părerea mea este că nu au gândit rău, iar seria PES va benefia de acum încolo de mult mai multe licențe de cum am fost obișnuiți, încercând să se apropie la acest capitol de FIFA.

Care sunt acele ligi complet licențiate? Oficial, Konami a anunțat doar faptul că vor fi multe ligi noi complet licențiate și autentice. Neoficial, prin intermediul Evo-Web, am aflat că ligile noi licențiate sunt cele din Rusia, Turcia, Polonia, Norvegia, Danemarca, precum și Suedia. Mai mult ca sigur, această scurgere de informații a venit din partea unui editor PES care lucrează pe Europa. Din alte surse sud-americane, am aflat că și columbienii vor avea liga lor licențiată în PES, deci până acum avem 7 ligi noi, iar până la lansare mai e mult. Wow! Va fi pentru prima dată în istoria PES când vom avea un număr impresionant de licențe, atrăgând foarte mulți fani turci de partea PES, ruși, polonezi și scandinavici, precum și alți fani internaționali.

Sigur, vă gândiți că aceste licențe nu vă interesează în mod direct pe voi, dar gândiți-vă la transferuri și la numărul de echipe impresionant care va exista în PES. În plus, ne putem aștepta și alte surprize din partea Konami, pe lângă faptul că echipele nelicențiate din Europa pot fi patchuite. Mai trebuie să țineți cont și de faptul că japonezii continuă să-și lărgească lista de licențe exclusive cu anumite cluburi, care afectează vizibil seria FIFA, aceste echipe fiind prezente doar în PES cu toți jucătorii cu fețe scanate, stadioane reproduse integral și multe altele. În final, competițiile Champions League și Europa League vor fi înlocuite de alte competiții fictive, care pot fi cu ușurință editate în PES, ca să nu mai spun de faptul că licențele Champions League și Europa League costă bani destul de mulți și nu fiți așa convinși că EA Sports va achiziționa cu ușurință aceste licențe și chiar dacă le va achiziționa, cei de la EA Sports vor fi tentați să lanseze un joc separat Champions League, la fel cum au mai făcut și în trecut.

În privința licențelor în PES 2019, trebuie să știți și că competiția internațională de meciuri amicale ICC, va fi complet integrată în Master League, deci cel puțin în privința licențelor, seria PES va sta de acum încolo și mai bine zic eu și sper ca pe lângă aceste zvonuri sau scurgeri în privința licențelor, să avem parte de și mai multe surprize din partea Konami. Pe lângă aceste noi campionate, vom avea parte, binențeles și de stadioane noi.

Noul sistem de iluminare, culori mai vii reale, gazon și plase în sfârșit reale

Adam Bhatti se pare că-și face din plin datoria în Japonia, pentru că foarte multe din doleanțele fanilor se vor regăsi în PES 2019. Și aici vorbim de o noua tehnologie implementată în joc, Einlighten, care va da un aspect foarte realist jocului și va permite jocului să fie disponibil pe toate platformele în 4K cu funcția HDR. Această tehnlogie va permite și vremea dinamică, mai exact funcția zi-noapte, Einlighten putând să redea iluminarea în timp real asupra tuturor elementor din joc, cum ar fi stadioane, jucători, iarba etc., iar acest lucru îl puteți vedea și în trailerul de mai jos.

În plus, vom avea din nou parte de zăpadă în PES 2019 după mult timp, zăpada afectând jucătorii și stilul de joc și va trebui să creați diferite strategii atunci când ninsoarea va pune stăpânire pe stadion.

PES 2019 va fi îmbunătățit vizibil la capitolul grafică, iar jucătorii și stadioanele vor arăta foarte real cu noul sistem de iluminare. Fanii vor arăta mai bine, iar atmosfera va fi drastic îmbunătățită spun japonezii, lucru la care seria PES suferea destul de mult. Însă trebuie să menționez și faptul că plasele porților arată în sfârșit reale, pe lângă gazonul care arată și el foarte natural și aici se vede faptul că Adam Bhatti este prezent în Japonia, aducându-le japonezilor la cunoștință faptul că fanii cer aceste lucruri de ani de zile. Iată că japonezii brusc nu mai par aroganți, ci deschiși părerilor fanilor, Adam Bhatti contribuind decisiv la aceste schimbări în bine pentru seria PES.

Gameplay

Trebuie știut faptul că Konami a implementat în PES doar o nouă tehnologie în PES de iluminare, care schimbă total grafica jocului în bine, însă motorul de joc a rămas același, Adam Bhatti spunând anul trecut, că seria PES a beneficiat până acum doar în proporție de 60-70 % din putearea Fox Engine și că actualul motor de joc mai are multe de oferit. Totuși, sunt multe surse care spun că PES 2019 va fi ultimul pe actualul motor de joc, vom vedea însă. Chiar și cu acest motor de joc, PES 2019, pe partea de gameplay va suferi modificări importante.

Noi tehnici de dribling vor fi implementate, jucătorii având foarte multe atribuții și calități noi. Veți putea de exemplu să pasați cu un jucător, fără ca jucătorul de pe teren să se uite unde pasează, iar șuturile vor fi foarte realiste, mai ales cele la firul ierbii, iar acest lucru îl puteți vedea și în trailer. Șuturile vor fi influențate de mai mulți factori precum poziția jucătorului, tehnica și stilul fiecărui fotbalist. De asemenea, animațiile și celebrările jucătorilor vor fi foarte realiste.
Pe parcursul meciurilor, jucătorii vor da din ce în ce mai puţin randament odată cu trecerea timpului, gradul de oboseală al acestora urmând a fi redat mult mai realist. Foarte important este și noul sistem de schimbări rapide, care vă va permite să schimbați rapid un jucător în timpul reluării spre exemplu sau când mingea va ieși afară din teren. Această funcție nu este copiată din FIFA, seria PES având acest lucru de mult în seria PES dar sub altă forma, prin schimbări automate făcute de joc.

Master League

Fanii se așteaptă la schimbări importante în modul offline, Master League, iar Konami promite că vor fi schimbări. În primul rând va fi adăugat un nou sistem de transferuri cu o mulțime de opțiuni, care combinat cu noile licențe, PES și Master League vor avea o cu totul altă față. De asemenea Konami ne spune că și meciurile din ICC pre-sezon vor avea un impact major asupra echipei și carierei.

My Club

Modul MyClub, unde PES suferă în comparație cu FIFA, va primi și el modificări atât pe partea de grafică cât și ca joc. Noi cartonașe cu un alt design au fost implementate, iar legendele își vor face simțită prezența în joc. High Performance Players vor fi noile cartonașe introduse în joc, cu jucători care primesc un overal mai ridicat în funcție de performanțele lor în ultimele meciuri din weekend. Pe lângă acest aspect, vor fi implementate și meciuri de myClub săptămânale.


Lansare

Jocul se va lansa, în mod surpinzător, mult mai repede decât am fost obișnuiți, adică pe 30 August. Probabil Konami se gândește la o strategie de a atrage și mai mulți fani FIFA de partea PES, prin lansarea mult mai rapidă a jocului, iar fanii FIFA, așteptând noul titlu FIFA 19, vor fi tentați probabil să încerce noul PES. PES 2019 se va lansa doar pe 3 platforme, PS4, xBox ONE și PC. Jocul va arăta mult mai bine, evident, pe platformele PS4 Pro și noul xBox ONE X, precum și pe platfomele PC puternice.

Pe coperta jocului va fi surpinzător deja legenda David Beckham, iar PES 2019 va fi lansat în două ediții diferite, cea standard și cea dedicată lui David Beckham, unde veți primi foarte lucruri în plus în modul myClub. Jocul poate fi precomandat deja pe toate platformele enumerate mai sus.

În concluzie, PES 2019 promite mult mai multe decât ne-am fi așteptat, chiar și fără licențele Champions League sau Europa League. În săptămânile următoare vom primi și mai multe informații însă, mai ales că ne apropiem de expoziția de jocuri E3, unde Konami va dezvălui probabil și numele campionatelor noi licențiate în PES 2019, deci rămâneți conectați!

Mai jos, aveți și o galerie foto completă:

Tipărire